Monday, March 30, 2015

Segalanya tentang tunang


Pejam celik, pejam celik, dah nak masuk bulan empat dah kan. Cepat betul masa berlalu. Pejam celik pejam celik ramai dah member yang dah di ijab kabul. Ramai juga member yan dah berkahwin. Tahiah kepada mereka yang dah berkahwin ku ucapkan. Tetapi tak nak bagi tahniah kepada orang  yang dah bertunang. 

Tahukah anda? 
Tunang itu hanya satu tempat untuk mengenali pasangan kita dan juga satu persetujuan untuk kita berkahwin dengan dia. Tunang bukan kata putus mahupun sesuatu tempat yang pasti yang mengatakan orang yang kita tunang akan menjadi isteri atau suami kta.

Eeermm relax harap korang faham apa yang relax nak sampaikan kepada kalian. Pertunangan hanya persetujuan untuk berkahwin dan satu tempat untuk mengenali pasangan kita. Tak semestinya orang yang kita bertunang tu kita wajib berkahwin dengan dia.

Dalam erti kata lain, jika tunangan kita itu di rasakan tidak sesuai dengan diri kita, kita boleh je nak putus kan tali pertunangan itu. 

Itu sebab tunang bukan satu tempat yang menghalalkan semua perkara. Itu juga sebab kenapa tunang itu masih ada batasnya. 

Relax tegaskan lagi sekali, tunang bukan satu tempat yang menghalalkan segalanya dan satu tempat yang pasti mengatakan kita dan dia akan di satukan.

Relax faham korang faham apa yang relax nak sampaikan kepada kalian okay.

Okalah,

Sekian daripada ku,

Tenang-tenang aja.

Peace yoo.

Jangan terlalu selasa selagi kita di dunia.

Tegur ku andai ku silap.

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!