Saturday, July 14, 2012

Pedas dalam berbicara





Macam selalu, nak karang malas. So, tulis je la isi-isi penting… hehe…

Kadang pedas dalam berbicara,
Itulah aku,
Apa penyebabnya aku pun tak tahu,
Lidah itu tajam,
Bahaya sifat aku ni Kalau macam 2,
Kena ubah ni.

Kadang 2 cuma nak berterus terang,
Ada pula terasa hati,
Kena ingat,
Benda salah aku kata salah,
Tak kan nak kata betul,
Kau pakai baju jarang,
Aku cakap jarang,
Kau pakai ketat,
Aku kata macam sarung nangka,
Kau pakai atas kepala serabut,
Aku kata semak pala,
Cuma nak mengatakan apa yang aku fikir,
Salah ke?

Kalau cara aku salah,
Kenapa tak tegur?
Kadang aku tak sedar kesalahan diri,
Tegur-menegur itukan baik,
Biar sakit hati ku,
Jujur je dengan aku,
Aku salah ceramahkan aku,
Boleh aku pelbaiki diri,

Aku buat salah korang diam,
Kesian la kat aku,
Kadang aku tak sedar,
Tak kan nak biarkan Diri ku terus hanyut,
Memang kejam kalau korang buat begitu,
Aku ikut or tidak,
Itu perkara nombor dua.

Kau kau,
Aku aku,
Mana boleh macam 2,
Kita sekapal,
Duduk di tempat yang sama,
Buanglah sifat ini.

Ingatlah,
Kita ni manusia,
Tak lepas dari kesilapan,
Itulah pentingnya tegur menegur.

Kata akhir dari ku,
Aku suka orang berterus-terang dengan ku dan bersamalah kita tegur-menegur.

Nanti-nanti tak habis lagi baca bawah ni dulu:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Minta maaf banyak-banyak keatas segala kesalahan ku kepada orang-orang yang terasa dengan ku.

Penambahan,
Tak puas hati dengan aku cakap, biar senang kita setel masalah kau dah aku. Ada faham ka. 

Harap maklum,

Sekian,

Semoga berjaya,
Berusaha,
Mesti boleh jawab punyalah.
Sihat-sihat selalu,
Pai.


No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!