Tuesday, March 27, 2012

Berhati-hatilah dengan perempuan



Selamat ku ucapkan kepada bro and sis sekalian…

Hari ini nak terang sikit dekat korang apa itu CPR…

CPR ialah singkatan bagi Cardiopulmonary resuscitation


Nak terang CPR ni buat apa. Besepah-sepah dalam internet. Bukan CPR ni yang hendak ku terangkan. Tetapi CPR yang menajadi pegangan ku di masa ini. Pegangan yang terhasil setelah diri ku di permainkan.


Sebagai langakh berjaga-jaga dan untuk mengelakkan diri ku di permainkan. Maka terhasillah CPR.


Apa itu CPR?
C= CInta
P= Perasan
R= Relax
Inilah kunci segala-galanya.


Cinta:
Biar apa pun berlaku pastikan cinta pada Ilahi ialah cinta seagung-agungnya. Cintai lah yang Esa sepenuh hati. Jangan cintai manusia sepenuh hati. Cintai manusia setengah or sesuku hati or secubit hati sudah. Jangan lebih-lebih bahaya.

Perasan:
Jangan perasan diri 2 hensem. Lagi satu, kalau ada girl cakap dekat aku dia cinta dekat korang, jangan perasan yang girl 2 betul-betul cinta dekat aku. Mungkin girl 2 nak permainkan aku or dia ada bertaruh dengan kawan-kawan dia.  Kalau dia dapat aku, dia dapat duit dari kawan dia.

Aku kena ingat aku sekarang ni berada di akhir zaman, jadi manusia yang macam ni banyak. Nak jumpa girl yang betul-betul ………………. (korang tahu apa tempat kosong 2), susah sikit.
Kalau aku message atau call boy/girl, then dia layan. Ketahuilah aku, dia layan aku sebab dia boring or dia nak buat aku jadi spare part dia la 2.

Dan sebagainya….

Relax:
Relax lah dalam semua perkara walaupun ada seorang girl cakap dia nak couple or suka aku. Sebab mana lah tau, yang girl tu tengah berlatih buat drama ke or saja nak test aku ke dan yang paling teruk mungkin dia nak permainkan aku.

Dan sebagainya…

Erm, aku hidup di akhir zaman, girl and boy sama je. Aku perlu berjaga-jaga. Betul, inilah yang perlu ku lakukan sekarang.

Hahaha… Saje merapu pagi-pagi ni.

Kalau nak ikutkan perasaan, aku rasa macam aku nak buat je atas ni.

Tapi, kalau aku buat atas ni, macam mana kalau perangai girl 2 sebaliknya dari apa yang aku sangkakan or pikirkan.

Kalau lah aku ada power nak baca hati semua orang, L

Kesimpulannya, aku perlu berhati-hati dengan girl mulai saat ini. Mungkin di luarannya Nampak lemah, tetapi dalaman siapa yang tahu.

Begitu juga korang wahai girl. Berhati-hatilah dengan lelaki.

Yang paling penting dekatkan diri kepada Allah SWT.

Peringatan kepada diriku dan pembaca sekalian…

Yang benar,
Mamat di permainkan...

Cau lu…



No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!