Thursday, March 01, 2012

Belajar menerima hakikat




Selamat malam kepada orang yang baca blog ku pada waktu malam dan selamat siang kepada orang yang baca blog ku pada waktu siang.

Hari ni agak terkejut, buka FB ada satu message masuk. 

Ingat ke sapa yang hantar. Rupanya kawan ku yang hantar. Ingat ka nak kata pasal apa. Rupanya dia ajak relax pergi kenduri cukur rambut anak dia. 

First reaction relax, bila dia jemput relax ialah relax tersenyum sorang-sorang. Tak sangka pun ada gak. 

Ye la tak sangka, kawan ku  yang sekelas dengan ku dahulu kini dah punyai anak. Siap buat kenduri aqiqah untuk anak dia lagi.

Tu takpe lagi, kalau kawan relax yang message relax tadi jumpa relax, lepas 2 relax tengok dia mengandung pula. Rasanya relax mesti terus tersenyum dan gelak di dalam hati.

Sory la wei, relax tak leh terima lagi kawan-kawan yang sebaya dengan ku, kini dah punyai anak dan mengandung. Tapi kalau kawan relax 2 dah bersuami or beristeri yang 2 relax boleh terima dah. 2 pun ambil masa yang lama gak baru boleh terima.

Cuba korang bayangkan k, dulu korang sekolah sekali dengan dia. Tiba-tiba korang tengok kawan sekolah korang dulu mengandung or dah ada anak. Mesti korang pelik punya kan. Kalau relax memang sukar gak nak terima. 

Yang paling relax tak leh terima bila tengok kawan-kawan relax yang  girl dekat tempat relax tinggal sekarang terutamanya A...s and F...ha. 

Berdiri di depan relax dalam keadaan mengandung. Oh men, serius relax tak leh terima lagi benda-benda macam ni buat masa sekarang. Bila bayangkan rasa nak tergelak. Sory-sory relax hanya bagi tau perkara sebenar. 

Jangan marah ye.. 

Walau apa pun, relax sekarang ni tengah belajar menerima hakikat yang bahawasanya relax dan kawan-kawan relax bukan lah budak sekolah lagi. Dah boleh jadi mak or bapa orang dan dah boleh jadi isteri or suami orang.

Hakikat inilah yang perlu diri ku terima buat masa sekarang. 

Jadi, buat masa sekarang sudah tentu relax akan tersenyum dan gelak di dalam hati kalau se siapa  diantara kawan-kawan ku kawin or mengandung terutamanya Girl.

Nanti dulu jangan salah faham, bukan relax gelak kerana perkahwinan 2, tetapi gelak kerana tidak percaya kawan sekolah ku dahulu kini menjadi isteri or suami orang dan menjadi bapa or ibu orang.

Jangan risau, tidak lama lagi relax pasti boleh terima hakikat ini. Cuma buat masa sekarang yang relax tahu, relax masih tidak boleh terima hakikat ini.

K lau cau lu...

Sory ye, jangan marah....

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!