Thursday, May 10, 2012

Best friends forever



Salam sejahtera ku ucapkan kepada orang yang sedang melihat artikel ini.

Berdirinya saya disini ialah ingin memberi syarahan yang bertajuk kawan baik saya.

Kawan baik ialah....(alamak-alamak terlalu formal, xsuka xsuka.)

Berbalik kepada nada sebenar ku.

Setelah kian lama relax hidup, satu persoalan muncul dalam fikiran ku iaitu:-
  1. Siapa best friend ku?
  2. Kenapa dia ialah best friend ku?
  3. Apa beza best friend dengan kawan biasa?
  4. Bila seseorang 2 cakap dia best friend kita?
  5. Betul ke dia best friends kita?
  6. Apabila kita anggap dia best friend kita tapi dia anggap kita kawan biasa ja, macam mana 2?



Tinggalkan dulu persoalan yang bermain di minda ku.

Satu kisah yang di ceritakan oleh seseorang terhadap diri ku yang membuatkan ku tertanya beribu soalan tentang best friend. Cite dia cam gini:

Dekat sekolah dia ada seorang ustad yang menyuruh pelajarnya supaya menulis nama best friend mereka di dalam sebuah kertas. Then, ustad 2 bertanyakan siapa best friends si A sila bangun. Bangunlah dua pelajar B dan C. Ustad 2 tanya kepada si A “siapa best friend kamu”, si A menjawab pelajar B ialah best friend dia.

Faham tak story di atas, ok macam ni pelajar A hanya menganggap si B sebagai best friends dia. Macam mana lak dengan si C yang menganggap si A sebagai best friend dia tetapi si A hanya anggap si C sebagai kawan besa.

Penambahan:

Cerita di atas ada kena mengena dengan yang hidup dan pelajar A, B n C ialah seorang girl. Si C jangan cakap la muka memang dah sedih gile. Kalau relax jadi si C memang sedih gila-gila nya. Bayangkanlah kita anggap seseorang sebagai kawan baik kita, last2 dia tak anggap kita kawan baik dia pun.

IBARAT KITA CINTA SESEORANG TAPI TAK DI BALAS (awat aku terasa ni, haha aku memang kesah).

Serius-serius lepas je relax dengar kisah ni relax tertanya adakah relax macam kes si C or B.

Selepas berfikir secetek mungkin, satu kesimpulan muncul saya akan set dalam minda saya, saya tak mahu anggap sesiapa pun best friend saya. Lagi pun ada ke beza antara best friend n kawan biasa. Apa cirri-ciri best friend n apa pula ciri kawan besa.

Best friend forever, apa ni? Wujud ke?

Tetapi……..(klik disini)

Haha, terima kasih ku ucapkan kepada pencerita 2. Selamat dia bagi tau awal pasal cite ni. Takda la relax malu sebab perasan nanti. Hak hak hak kahak haakkk tuih, dah la relax ni cepat perasan (betul ke, pepe jela).

Relax-relax selalu.

Tata.

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!