Thursday, May 10, 2012

Apa itu best friends forever



Dah baca belum artikel  Best friends forever
Kalau belum baca, gerakkan cursor ke perkataan "Best friend forever" kat atas n klik it.
Selamat mencuba...


Sambungan:

Setelah dipikirkan secara mendalam dan di analisis tentang best friend. Dua persoalan muncul iaitu sejak ‘bila pula korang tau korang n dia best friend?’ and ‘Sejak bila status kawan biasa menjadi best friend?’

Istilah best friend selalu dikaitkan dengan kawan yang paling rapat dengan kita. Paling teruk lagi ada orang yang beranggapan kalau kita selalu call or mesage seseorang boleh jadi orang tersebut ialah best friend kita.

Selain itu ada juga orang yang beranggapan kalau kita selalu kuar or berjalan dengan dia, dia ialah best friend kita. Betulkah anggapan ini.

Setiap orang punyai pendapat yang berbeza. Bagai mana pula dengan anda, apakah pendapat anda tentang best friend?


Pada pendapat ku, best friend hanyalah satu ungkapan yang diberikan kepada seseorang kawan kita yang baik or terbaik dari kalangan kawan-kawan kita.

Banyak orang fikir apa itu best friend. Pernah tak korang fikir apa itu friend n apa itu best. Korang try pisahkan keduanya. Mesti korang akan dapat mengetahui bawasanya best friend itu punyai maksud yang sesangat luas.

Bagi diri ku, kawan rapat tak semestinya best friend kita. Ini kerana, kawan rapat tak semestinya memahami kita dan menolong kita di dalam kesusahan. Secara ringkasnya best friends ialah kawan yang ada di sisi korang walau dalam senang n susah.

Ketahuilah korang di dalam islam kita di minta untuk berkawan dengan seseorang yang memberi manfaat kepada kita or kita memberi manfaat kepada dia or kedua-duanya memberi manfaat sesama sendiri.

Jadi, best friend membawa maksud kawan yang ada disisi kita di waktu kita susah n senang. Best friend juga membawa maksud kawan yang baik di sisi kita.

Sudah jelas di sini menunjukan kalau kita punyai banyak kawan yang baik dan ada disisi kita diwaktu kita senang n susah, ketahuilah korang bawasanya korang banyak best friend.

Akhir kata dari ku, kawan itu banyak, best friend itu sederhana dan kawan rapat itu sedikit.

Kalau macam ni la, rupa-rupanya relax banyak kawan baik rupanya.


Sekian dari ku,
Bersayang biar beribu,
Bercinta biar satu.
I love u.
Ye betul memang untuk u.

Pai pai.

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!