Wednesday, December 28, 2011

Semua salah aku


Salam semua,

X habis-habis mamat ni duk kacau relax. Duk minta kebenaran nak tulis dekat blog relax. Jum kita tengok apa yang mamat ni nak tulis sangat.

-------------------------------

Lalalalala.....
Rasa nak nyanyi lak.....Tapi suara x sedap, nak buat macam mana ni...
Asal nyanyi hujan turun. Asal nyanyi bunyi guruh. Asal nyanyi kilat dan ribut datang.
Bape banyak asal la.... Biarla aku penulisnya....

Ok, ari ni jum kita sembang santai.
Hahahaha gelak kat diri sendiri. Gelak sorang2 la.
Kesian betul aku tengok diri aku ni. Duk gelak sorang2. Katakan tidak pada kesian.

Sebenarnya semua cite ni aku yang buat sendiri. Akulah pencipta segalanya.
Bukan ini cara islam. Aku tahu semua ini salah.
Kisah bermula sewaktu melafazkan. Kisah yang tidak ada penghujungnya. 
Mungkin juga masih mencari penghujungnya.

Tapi nak buat macam mana. 
Tidak boleh diundur.
Aku kena hadapinya. 
Aku tidak ada pilihan.

Timbulkan kekuatan ke atas diri ku.
Itu yang ku pinta.

Tu la dulu duk cakap besar.
Aku kebal lah bab-bab ni.
Skang macam mana bro kebal lagi tak.

Duk kutuk sangat orang bercinta.
Siap mencari lagi apa itu cinta.
So, cam mana bro. 
Dah dapat belum apa itu cinta.
Siap gelak lagi bila orang duk tulis puisi cinta.

Skang kena batang hidung sendiri. 
Apa kau rasa bro.
Tak pe tak pe.
Perasaan yang dikurniakan dari yang Esa.
Aku bersyukur pada mu Ya Allah.
(Bagus2, ini tandanya aku ni normal, yes2 aku normal. Yeaaahhhh)

Agak bagus, bila benda ni semua berlaku dekat aku.
Macam-macam benda dah aku belajar.
- Cara nak kawal perasaan aku.
- Cara meredhakan dengan ketentuan Mu.

Tapi bila difikirkan balik, agak lawak.
Macam manalah aku boleh terjebak dalam hal-hal macam ni.
Allah maha adil...
Ambil kau, kutuk sangat perasaan cinta dulu...

Luahan yang dilakukan tanpa berfikir panjang.
Macam ni la jadinya.

Peringatan2:
Tak payah la nak kesian sangat kat aku ni.
Sesungguhnya semua ini berlaku atas kesilapan aku,
Silap aku kerana meluahkan walau sudah tahu tidak boleh buat apa-apa.
Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Sudah tentu, aku pasti....

Lupa nak bagi tau. 
Benda yang paling penting aku belajar bila aku dilanda benda-benda cam ni ialah aku belajar relax, buat muka relax, buat muka xde perasaan dan silap perasaan. 

Agak-agak korang la, korang paham x. 
Biar aku terangkan silap perasaan 2 apa.
Macam ni, situasi happy korang buat muka sedih. Bila situasi sedih korang buat muka happy dan sewaktu denganya. Ala pikir logik la. Banyak orang kata bila happy kita buat muka happy. Jadi skang ni cuba terbalikkan, bila happy buat muka sedih...

Benda ni paling penting, untuk mengelakkan orang dari baca pikiran korang (yela 2).

Relax dalam apa jua perkara (prinsip hidup buat masa skang)

Akhir kata dari ku, relax-relax sudah.
Semua orang akan merasai perasaan ini. Perasaan cinta dan KECEWA.
Itulah sebab kenapa perasaan ini ada.

Peringatan!!!
Jangan duk uat teruk, kesian apa kat aku. Padan muka aku la. Balasan keatas perbuatan lampau ku.
Ulaaaaaannnngggg, jangan duk kesian sangat orang macam aku ni. Sapa la aku perlu dikesian oleh orang lain (ayat pasrah, nak uat cam ne, aku memang suka uat ayat pasrah, hobi2....)

Fuuuuuhhhhh kalau lah dia boleh baca....

Tambahan...
Artikel sebelum ni aku ada mengatakan 'No couple before akad.'
Ambil contoh aku la (Pehal diri aku menjadi contoh lak ni. yela contoh paling terdekat.). Aku suka dekat seseorang tapi aku tak nak couple dengan dia. Sebab aku pikir apa keistimewaan yang aku dapat bila couple dengan dia. Tak ada apa-apa. Kalau dah suka 2 pegi la masuk meminang. Tolak or di terima belakang kira. Tapi yang bab meluahkan sebelum ada hubungan yang sah memang salah. Yang 2 jangan ikut. Tak ada dalam islam.   

Sekian,
Kalau ada jodoh tak ke mana, susah macam mana pun kalau dah jodoh (ayat kawan aku, pinjam ye, jangan marah)

Haha... 
Relax!!! Sory la jadikan ko punya blog tempat aku meluahkan perasaan....

Yang benar 
Mamat merapu.....

-----------------------------

La nak meluahkan perasaan ka. Mamat ni la, x habis-habis dengan kisah hidup dia. Mamat 2 ada tinggalkan pesanan. Baca bawah ni...

Warning!!!!
Kalau korang kenal aku. Xpayah la nak cite kat kawan2 aku pasal kisah cintan-cintan aku ni. Bukan apa kalau x betul jadi fitnah lak. Len la kalau aku cakap sendiri kat korang pasal benda cam ni.

Mamat ni la, siap bagi warning lagi. Buat teruk. 

Dah la...
Cin cau....
Sejenis air.....


No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!