Sunday, May 12, 2019

Kenapa lipas mati terbalik????


Kenapa lipas selalunya mati terbalik??????

Hai bertemu kembali kita dalam blog ku. Kata nama ku di dalam blog ini ialah relax. Suka menaip di masa lapang, masih single oopppss silap, dah beristeri satu. Nak yang no. 2 tak tau la bila bro and sis. Ok lah intro pasal diri relax dah settle sekarang kita masuk ke jawapan kepada soalan di atas.



Sedikit sebanyak tentang lipas yang korang perlu tahu, lipas ni ada perbagai jenis. Jenisnya pula bergantung kepada suasana dan persekitaran mereka tinggal. Dalam erti kata lain setiap negara mempunyai lipas yang berbeza bentuk dan warnanya. Ini adalah di sebabkan suasan persekitaran mereka. Jenis-jenis lipas adalah seperti berikut:-

1. German Cockroach



2. American cockroach (Jenis di Malaysia)


3. Brown banded cockroach


4. Oriental Cockroach


Antara jenis lipas adalah seperti di atas ya teman-teman. Antaranya ya, banyak lagi sebenarnya. Letih nak taip dalam ni cukup lah 4 je kan. Nak tau lebih-lebih carilah dalam internet ya.

Berbalik kepada soalan kita tadi, kenapa lipas mati terbalik???

Jawapanya ialah kerana apabila kita sembur racun perosak ke atas lipas. Lipas menajdi pening lalu hilang keseimbangan terhadap diri lalu otot-otot kaki lipas tak dapat menampung berat badan lipas dan terbalik. Haaa itulah jawapanya ya. Nak bangun balik pun lipas dah tak mampu gara-gara racun perosak. 

Macam kita la bro and sis, bila dah pening nak bangun pun dah tak mampu kan. Sama lah seperti lipas.

Sekian daripada relax untuk hari ini.

Pai pai semua.

Aduh tulis artikel ni je dah buat relax geli. Jeemmm...

# Jenis-jenis lipas.
# Jenis lipas di Malaysia.
# Kenapa lipas mati terbalik apabila di sembur racun perosak.






No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!