Wednesday, June 11, 2014

Saat kata kesat di lontar


Assalamualaikum semua,

Bertemu kita kembali di dalam blog relax tenang yang di punyai oleh relax yang di pinjamkan kepada mat sedih untuk sementara waktu untuk memberi mood kesedihan untuk bulan enam ini. Krik krik krik. Pppaaaiii...




Kata kesat di lontar,

Membuat hati terpaku,

Berdarah dan terus berdarah,

Aku mencari di mana silapnya,

Adakah aku puncanya,

Atau pun dia puncanya,

Tidak pernah ku herdik,

Kerana ku tahu,

Luka dalam susah di ubati,

Walau apa pun,

Jangan di putus satu ikatan,

Harus di bincang mengapa begitu,

Biarkan mereka melukakan,

Jangan jadi seperti itu,

Setiap berlaku akan terus berlaku,

Tidak menghirau siapa di kau,

Pilihan di buat itu lah engkau,

Baik buruk di tangan engkau,

Harus memaaf semua orang,

Kerana siapa aku tidak memaafkan,

Sedangkan Dia maha pemaaf,

Aku hanya seorang hamba,

Redha pada ketentuan Dia,

Tiada jalan selain redha,

Aku redha ketentuan Mu ilahi.



Baca lah petikan di atas. Cuba kalian keluarkan pengajaran. Sematkan lah di dalam hati. Yang buruk daripada ku. Yang baik daripada Dia.

Tegurlah diri ku andai terasa salahnya diri ku.

Sekian daripada ku.

Pai.


No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!