Thursday, February 23, 2012

Speaking test MUET

Speaking test...

Apa kebenda benda ni....

Tak faham betul la...Speaking pun ada test... Pelik-pelik...

Hehe buat-buat tak faham je. Selama ni relax duk  berlatih speaking test mesti tergagap-gagap dan yang paling banyak sekali blur... Al maklumlah otak ku bukan macam otak chip-chip yang ada dekat komputer 2.

Blur sebab takut dan gelabah. Disebabkan ini semua lah hari ni speaking test sebenar. Relax buang semua sifat 2. Tarik nafas panjang-panjang kasi tenang diri, zikir banyak-banyak, selawat dan banyak lagi lah relax buat. semata cuma nak dapatkan ketenangan. Mintak bagi idea datang masa nak speaking nanti.

Alhamdulilah, teknik ku menjadi. Tak tahulah mana datang idea (datang dari yang Esa.), boleh je bercakap. Walaupun agak merapu, tapi sekurang-kurangnya relax ni bercakap.

Macam selalu, isi tak banyak sangat pun, hanya huraikan isi orang je. Hehe teknik yang member aku ajar.

Untuk speaking test ni kami diminta datang pukul 11pagi dan pukul 11.30pagi ujian bermula. Relax punya group dapat kumpulan yang pertama untuk buat speaking test.

Group relax ok je, sebab lagi cepat lagi bagus tak de la takut sangat. hehehe.....

Tetapi, tetapi, tetapi......

Ada satu drama pula yang berlaku. Ada kumpulan girl minta tukar dengan group relax. Diorang nak jadi kumpulan yang pertama. Hai ikut suka ko je nak jadi tukar-tukar. Dah la group girl 2 group paling akhir.

Memang group relax tak nak la. Tak kira girl tak girl, lawa tak lawa, kami tetap tak nak tukar.

Bila di tanya girl 2 jawab dia ada hal lain (ada kumpulan ku kisah... hehehe). Dah kami tak bagi sangat mula la dia nak buat drama. Girl dari kumpulan 2 siap nangis-nangis lagi minta tukar.

Tetapi kumpulan ku, tetap dengan pendirian kami, kami tidak akan tukar (dah macam dayus la pula bagi girl nangis ni...).

Lepas 2 kumpulan girl 2 boleh pula cakap dekat penjaga yang jaga kami untuk muet 2. Lepas 2 yang penjaga muet 2 slow talk la dengan kami. Masa ni relax memang malas dah nak masuk campur, sebab dah tau dah kalau penjaga muet 2 datang mesti kami tak boleh buat apa-apa nye...

Memang betul sangkaan ku, memang kumpulan ku terpaksa akur dengan keputusan penjaga Muet 2. Jadi, nak di jadikan cerita, kami dari nombor first yang sepatutnya start pukul 11.30am menjadi group yang paling akhir sekali dan akan ambil speaking test pada pukul 1.15pm.

Hai memang hot gak la. tapi nak buat macam mana. Tunggu je la dalam bilik 2 dari kul 11.00am smpai kul 1.15pm.

Tak puas hati kut, kesilapan orang lain, group kami lak kena tanggung. hot hot hot hot....

Pe pun macam selalu setiap yang berlaku ada hikmahnya dan hikmah nya ialah relax ada isi nak bercakap untuk speaking test dan tidak blur.. Happy happy happy.....

Persoalannya sekarang ni?
Perlu ke seorang girl 2 menangis sebab perkara seperti ini.... Memang relax tak fahamlah dengan perangai girl-girl ni.... Pelik2...

Sory ye ayat tak teratur....

Blah dengan pisau lu....

Cin cau...

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!