Thursday, February 09, 2012

Final Year Project (Presentation)




Salam perkenanlan ku ucapkan …

 9 Feb 2012, hari khamis, .. bermulalah perbentangan FYP kat u relax. Relax dapat sesi ke 2 iaitu pukul 10am. Masa nak tunggu pedaftaran untuk FYP. Relax tengok semua kawan se U dengan relax bawa projek-projek FYP diorang. Fuuuuh gempak gile, macam-macam prototaip ada. Yang paling simple dan cool group sapa lagi, group relax la. Bawa laptop je untuk FYP.

Orang lain tertanya-tanya gak apa projek yang relax buat sebab tengok kat tempat relax bentang tu takda apa-apa. Yang ada Cuma laptop. Budak-budak lain semua ada circuit dengan laptop atas meja tempat diorang nak bentang. Sampai pekerja dekat situ pun tanya relax apa relax buat.

Bila relax cakap apa yang relax buat dia buaty muka pelik. Tak kurang juga ada yang mengatakan projek relax ni senang. Sebab bermain dengan coding je kan. Ada juga yang mengatakan” jimat gila projek FYP ko, tak payah keluarkan duit satu sen pun, hanya bermodalkan satu Software iaitu Visual Studio.”

Masa diorang cakap projek relax senang,s ebab main dengan coding. Relax hanya tersenyum, padahal dalam hati membara-bara. Memang time tu rasa nak _________ je orang tu. Relax dengan partner relax pecah pala buat benda ni. siap tanya semua lecturer dekat U relax pasal masalah yang relax hadapi. Semua lecturer yang relax tanya tak tau nak buat. Boleh diorang kata system yang relax buat ni senang. @^&%( punya orang.

Apa-apa pun, banyak gak ilmu yang relax dapat dalam FYP relax. Tak kisah pun korang nak cakap apa, yang pasti lepas ni relax tak akan pandang rendah kepada siapa yang menceburi bidang dalam programming. Baru lah relax tau bukan senang nak siap kan sesuatu system. Dalam erti kata lain, senang bagi pengguna, pecah pala bagi programmer.

Selama ni, relax guna sesuatu program, tak pernah terfikir pun macam mana nak buat dia. mungkin lepas ni kalau tengok je sesuatu program akan keluar dalam kepala otak relax macam mana nak buat. Hehehe…..

Akhir kata dari ku, relax boleh berbangga dengan projek dan segala pujian tentang program ku, boleh diterima oleh ku, tanpa rasa serba salah. Ini  kerana, projek ini ialah projek ku, yang dicipta daripada ku. Tidak ada unsur ciplak. Macam mana lak dengan korang (kawan se U ku), adakah projek korang ciptaan korang or ciplak. PIkir-pikir kan la ye….

Apa-apa pun waaa tabik dekat orang yang buat projek mengunakan  otak dia sendiri dan takda unsur ciplak. wacaya samalu… otak lu memang power…..

Harap maklum,

Hehehehehe

Cau lu…..

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!