Thursday, September 15, 2011

yakin itu penting....

   


    Ok kita tinggal dulu segala jiwang2 kat belakang. Ari ni xyah jiwang. Nk cite pasal macam mana nak wujudkan confident dalam diri. Cara lembut ad, cara keras pun ada. Pilih ja nak cara yang mana. Apa yang dikatakan cara lembut n keras 2. Apa? Xnk tau!!!! Xkira nak tau ka, xnk tau ka, baca bawah ni.

   Cara lembut ialah cara yang senang orang nak mewujudkan keyakinan dalam diri. Manakala cara keras pula ialah lawan kepada cara lembut iaitu cara yang susah nak wujudkan keyakinan dalam diri. Cara yang keras memerlukan seorang mewujudkan keyakinan yang betul2 tinggi n agak bahaya. Kebaikan cara ini ialah mengajar seseorang untuk lebih redha dan tetap penderian. Prinsip yang perlu dipegang untuk melakukan cara ini ialah “if you want to do something, just do it.” Cara ini juga membolehkan korang mencabar diri sendiri (sebenarnya cara lembut pun boleh juga.. hahaha). Mesti korang tertanya2kan macam manalah nak buat cara keras ni. Apa pun nanti, baca dulu tentang cara lembut.


   Cara lembut banyak orang buat n agak senang nak melakukannya (betul ka??? Rasanya la). Banyak cara nak melakukan cara lembut ni. Antaranya ialah libatkan diri dalam sesuatu program dan organisasi. Pastikan korang bersuara kalau melibatkan diri dalam sesutu program dan organisasi. Selain itu, cara nak melakukan cara ini juga ialah menguruskan sesuatu program. Cara ini juga tidak berbahaya dan relax nasihatkan korang buatlah cara ni. Jangan uat cara kasar.


K2, ready2 nak tunjuk cara nak lakukan cara kasar ni...

5..
4...
3..
2..
1..
0.9..
0.8..
0.7..
0.6..
0.5..
0.4..
0.3..
0.2..
0.1..
0.09..
0.08........

Aiyo bila mau habis kira la.....

Mula!!!!

Antara cara nak melakukan cara kasar untuk mewujudkan keyakinan dalam diri ialah:-

1.      - Backflip
2.      -Wallflip
3.       -Frontflip
4.       -Butterfly twist


Senang cite libatkanlah aktiviti dalam ‘parkour’ or ‘free running’... 


Agak bahaya kerana:-





"Dia bersyukor sesangat sebab dia x jadi apa2 dalam kejadian di atas..." (kata orang dalam video ni)

Fikir sendiri apa jadi kat orang atas ni... Yang pasti dia sihat sampai sekarang ni... 



"Alhamdulilah... Hamba mu ni bersyukor sesangat pada mu Ya Allah..." (kata orang dalam video ni) 

   Sebab terlalu yakinlah dia lompat dari van 2... Pas lompat masa nk mendarat 2 dia tawakal je.. nmpk x mcm mn situasi dia atas mengajar kita cara nak yakin n tawakal...(Agak bahaya, bnyk lagi cara nak belajar cara nak tawakal n yakin ni. Cara ni juga di pilih.. pelik2...)


   Sebenarnya cara lembut  or kasar sama ja. Yang membezarkan cara kasar ialah agak bahaya....ikut sukalah nak buat cara mana pun. Banyak lagi cara nak wujudkan keyakinan dalam diri. Yang relax cakap ni baru 1%.

   Akhir kata dari relax  wujudkanlah keyakinan dalam diri kerana keyakinan itu penting bagi setiap manusia.


Dah habis dah...

Lakukan lah sesuatu perkara dengan relax...

Relax2 lah selalu.......
blah luuuuu.... oit nk belah apa pisau xde... ish3....

No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!