Sunday, December 04, 2016

Bagaimana caranya memudahkan segala urusan anda


Hai semua.


Selamat membaca semua.

Okay hari ini mood bercerita. Nak certai sikit dekat korang. Cerita dia macam ini:


Ahad 4 dec 2016. Relax pergi sesuatu tempat. Nak buat urusan sedikit di situ. Pergi dah lewat dah. Tekan mesin number dapat la number 2059. Number semasa itu dalam 2026. 




Masa dapat number tu terfikir dah aadduhh lama lagi giliran relax. 

Dah rasa tak best dah time tu. Tapi nak buat macam mana urusan relax perlu di selesaikan juga. Jadi relax pergi la di satu sudut untuk menunggu giliran relax di panggil dan tepapar di atas screen number.

Dalam berlalu untuk ke tempat menunggu, ada melintas dekat seorang mamat ni. Tiba-tiba mamat tersebut hulur satu number yang bernumber 2031. Okay masa dia hulur tu tergamam relax, tak tengok dah muka dia, terus ambil number tu dah pergi menunggu di satu sudut.

Masa tu masih tergamam, jadi relax tak cakap la terima kasih ke apa dekat mamat tu. Hahaha... Yela cuba korang bayangkan jika tiba-tiba orang tak di kenali bagi number dekat korang. Korang pun mesti macam relax, tergamam tak tau nak kata apa. 

Di sebab kan kejadian ini, relax dapat lah selesaikan urusan relax dengan cepat. Terima kasih relax ucapkan kepada mamat tersebut. hehe...

Okay point dia sekarang, relax cuma nak bagi tahu korang bahawa setiap yang berlaku atas ketentuan daripada Nya. Kita datang lambat di sesuatu tempat belum tentu kita akan balik lambat. Kalau Allah dah kata kita boleh balik awal maka terjadilah. Macam kes relax ni la. 

Contoh lain dapat relax bagi ialah orang yang tak tinggi dalam pelajaranya belum tentu akan miskin dan tidak dapat kerja bagus. Kalau Allah berkehendak mahu menjadikan dia kaya maka jadi lah dia kalah.

Setiap berlaku atas ketentuan Dia bro and sis. Jadi di sini sebagai hamba redha and berserah lah diri tu kepada Allah dalam sesuatu perkara. Baru lah Allah bantu ye... 

Okay lah sekian coleteh relax hari ini. 

Tegur ku andai ku salah.

Lalalala, pai pai...


No comments:

Post a Comment

Sekarang

Typing Test

Visit the Typing Test and try!